اخبار و مقالات
 

 
صنعت پتروشیمی خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی در ماه اکتبر است
 

صنعت پتروشیمی خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی در ماه اکتبر است

چهارشنبه، 12 مهر 1402 | Article Rating

تهران (آرمان) - خاورمیانه، منطقه‌ای بزرگ برای صنعت پتروشیمی، در ماه اکتبر شاهد چندین تحول جدید بود که از کنفرانس جهانی کربن زدایی گرفته تا پروژه‌های جدیدی که تولید و صادرات را تقویت می‌کند، را شامل می‌شود.

نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت ابوظبی (ADIPEC)، یکی از بزرگترین رویدادهای نفت و گاز جهان، از روز دوشنبه با موضوع «کربن زدایی، سریعتر، با هم» آغاز به کار کرد. در این کنفرانس چهار روزه بحث‌هایی در مورد نقش نفت و گاز در انتقال انرژی، چالش‌ها و فرصت‌های جذب و ذخیره کربن و پتانسیل هیدروژن و سایر سوخت‌های کم کربن برگزار می‌شود. انتظار می‌رود ADIPEC هزاران نماینده از سراسر جهان از جمله وزرا، رهبران تجاری و کارشناسان را جذب کند.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت جهان، به افزایش ظرفیت پتروشیمی خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود چندین پروژه بین سال‌های 2023 تا 2027 عملیات خود را آغاز کنند. بر اساس گزارش گلوبال دیتا، یک شرکت داده و تجزیه و تحلیل، پروژه‌های پتروشیمی حدود 61 درصد از کل تولید را تشکیل خواهند داد. پروژه‌های نفت و گاز کشور در این مدت. یکی از پروژه‌های بزرگ کارخانه اتیلن الجبیل است که ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال (mtpa) و 2.7 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این کارخانه خوراک سایر شرکت‌های پتروشیمی و تخصصی در شهرک صنعتی جبیل را تامین می‌کند.

ایران که با تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی آمریکا مواجه است، ظرفیت پتروشیمی قابل‌توجهی را نیز اضافه می‌کند و هدف آن افزایش تولید خود از 66 میلیون تن در ساعت در سال 2020 به 100 میلیون تن در هر سال تا سال 2025 با سرمایه‌گذاری به ارزش 37 میلیارد دلار است. ایران قصد دارد محصولات و بازارهای پتروشیمی خود را متنوع کند و وابستگی خود به صادرات نفت خام را کاهش دهد.

مصر و نیجریه به لطف آنلاین شدن پروژه‌های پتروشیمی جدید، قرار است خود را به صادرکنندگان خالص پلیمرهای اساسی و کود تبدیل کنند. مصر در حال توسعه چندین پروژه در منطقه اقتصادی کانال سوئز است، مانند مجتمع پتروشیمی تحریر، که بزرگترین مجتمع پتروشیمی یکپارچه در آفریقا و خاورمیانه خواهد بود. نیجریه در حال ساخت مجتمع پالایشگاه و پتروشیمی Dangote است که ظرفیت پالایش 650000 بشکه در روز و ظرفیت کود 3 میلیون تن در هر روز خواهد داشت.

انتظار می‌رود منطقه خاورمیانه و آفریقا در سال‌های آینده شاهد افزایش تقاضای پتروشیمی باشد که ناشی از رشد جمعیت، شهرنشینی، صنعتی شدن و توسعه زیرساخت‌ها است. همچنین انتظار می‌رود که این منطقه نقش کلیدی در تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و دستیابی به اهداف خالص صفر داشته باشد.

تصاویر
  • صنعت پتروشیمی خاورمیانه شاهد تحولات جدیدی در ماه اکتبر است
ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

Empty
Click + to add content
ارتباط با ما

شماره تماس مستقیم

021-79713552

پست الکترونیک:

info@apetdc.com

آدرس:

تهران، پونک، بلوار همیلا، مجتمع اداری همیلا سنتر، طبقه هشتم، واحد 805 کد پستی: 1469644214


توسعه فناوری های انرژی آرمان پاسارگاد

در راستای تامین لایسنس و دانش فنی مورد نیاز واحد های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین تامین تجهیزات و راه اندازی این واحد ها تشکیل شده است. در چشم انداز شرکت توسعه فناوری های انرژی آرمان پاسارگاد ارائه دهنده لایسنس و تجهیزات مهم تولید محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی در کشور دیده شده و رتبه اول تأمین‌کننده فناوری را برای صنعت نفت در چرخه تکمیل زنجیره ارزش ترسیم شده است .

شبکه های اجتماعی

ما را در شبکه های اجتماعی از طریق لینک زیر دنبال کنید و از نظرات خود بهرمند سازید :

کلیه حقوق قانونی وبسایت متعلق به شرکت توسعه فناوری های انرژی آرمان پاسارگاد  می باشد